2007. október 28.

Mitmivan Dublinban?

Szoval egy hetig laktam a Litton Lane Hostelben. Azutan atmentem a Marlborough Hostelbe, ami szinten a kozpontban van, a Marlborough Streeten. Na itt mar nem 10-en voltunk a szobaban, csak 6-an. Meg volt az agy alatt egy lezarhato rekesz, ahova be kellett rakni a cuccot, csak az en borondom pl. pont nem fert be. De elmeletileg a padlon se lehetett hagyni, igy hat mindig felraktam az agyra, amikor elmentem, csak egy ido utan megse. Itt mar nem magneskartya volt, hanem adtak a szobahoz egy kulcsot, amin rajta volt egy hatalmas fabol keszult teglalapon amire ra volt volt irva, hogy Leave key at desk vagy mi.
Na meg adtak egy lakatot meg hozza kulcsot. Itt nem volt minden emeleten mosdo, csak az egyiken de az pont azon volt ahol en voltam. Szep nagy volt es felujitott. A zuhanyzo az viszont az alagsorban volt, egy regi szar, es egy gombnyomasra jott a viz, de csak 3-ig lehetett szamolni, es mar el is allt. Igy csak egy kez maradt, mert a masikkal folyamatosan nyomva kellett tartani. Ki volt irva, hogy majd ez is fel lesz ujitva, mint a mosdo nem kell aggodni. Ja de pl borotvalkozni nem nagyon lehetett, legalabbis bedugni nem lehetett, mert nem volt hova. Volt egy lyuk oda volt irva, hogy csak borotva, de oda meg az atalakitoval se ment be a cucc.
Szoval egy hetig voltam az elozo hostelben, es itt is egy hetet foglaltak le. Ki is volt irva, hogy egy hetre 125 euro, ami olcsobb, mint 7x1 napra.
Na aztan innen jarkaltam minden nap a varosba nezelodni. Egyszer elmentem a munkanelkuli hivatalba. Ott kis is volt irva, hogy oktober 1-tol indul ingyenes nyelvtanfolyam az International House-ban. El is mentem szintfelmerore, ami csak egy nyelvtani teszt volt, tobb lehetoseg kozul lehetett valasztani. Ez penteken volt, zaras elott nem sokkal, es hetfon indult volna a tanfolyam. Nem maradt sok ido megcsinalni a tesztet, de nem is volt nehez.
Aztan aznap este hivtak onnan telefonon, hogy akkor hetfon 2 elott 15 perccel ott kene lenni. Ez volt a masodik angolul beszeles telefonon, mert elotte mar volt egy fejvadasz, akit nem mindig ertettem.
Na szoval hetfotol 2 fo hely lett, ahova minden nap jartam. Az egyik az angol volt kicsit messze, a masik kozelebb volt, az a konyvtar volt, ahol naponta 50 percet lehet ingyen netezni. Tobbet akkor sem lehet, ha veletlenul minden gep szabad. De sokan voltak, es nem artott elore foglalni egy kulon gepen.
De az az 50 perc nem sok mindenre volt eleg, de a Youth Information Centerbe meg nem volt ertelme sok menni mostantol, mert 10kor nyit, 1 ora az ut oda meg vissza is, de ha visszajovok, akkor meg egybol mehetek is angolra 2-re igy nem sokkal tovabb lehettem volna ott, mint a konyvtarban. Azert egyszer meg elmentem, nem pont ugyanazzal a busszal, de egy olyannal, ami elmeletileg Blanchardstownba megy, csak egy ido utan ugy tunt, hogy ez megse oda megy, gyorsan le is szalltam, mert a terkepen azt lattam, hogy innen azert nincs olyan messza az eredeti hely ahol mennenk, aztan leszalltam felkeszulve kb feloras gyaloglasra, no de csak 1-2-t kellett lepni, es ott volt a Center. Nem is ertem, hogy tortenhetett ez, de innentol raszoktam arra, hogy ha valahova akarok menni (na persze nem tul messze), akkor csak felszallok a kozpontban egy buszra, ami epp jon, hogy hatha jo lesz, legfeljebb, majd ha rossz iranyba fordul, akkor leszallok, nem nagy szivas, mert megallo nagyon gyakran van. Az az erdekes, hogy ez a modszer nagyon sokaig mukodott, es valahogy mindig minden busz oda ment, ahova epp akartam.

Na de az angol! Bekerultem egy csoportba, ahol voltak emberek Spanyolorszagbol, Pakisztanbol, Szlovakiabol, meg nem is emlekszem mar honnan, de a poen az volt, hogy 10-nel kevesebben voltunk, de 3-an voltunk magyarok. Meg par spanyol. Ja azert volt ingyen az angol, mert tanarokat kepeznek, es kell nekik a diak.
Szoval egy olyan csoportba raktak be, ahol volt pl olyan, aki egyaltalan nem tudott angolul, pl a hol lakik-ot se ertette. Aztan azzal kezdodott, hogy nevtanulas. Lett egy kor diakokbol meg tanarokbol, meg egy labda, es akinel volt a labda, az mondott egy nevet, es odadobta annak, akit igy hivnak. Na igy megtanulta mindenki mindenkinek a nevet. Aztan meg jott a jo kis tanulas. Ja tobb tanar volt, es 20 percenkent valtottak egymast. Az elso tema a csalad volt, egy magnofelvetellel kezdtuk, ahol az egyik tanar beszelt a neverol! Az a lenyeg, hogy ot Carmelnek hivjak, es arrol beszelt, hogy melyik rokona meg baratja milyen neven szolitja ot, meg amikor Spanyolorszagban volt, ott hogy hivtak a kollegai. Aztan a lapon ossze kellett parositani a neveket a hivokkal. A biztonsag kedveert ketszer is meghallgatuk a magnofelvetelt. Ja de nem is a hallgatassal kezdtunk, hanem eloszor csak nezegettuk a lapot, es tippelnunk kellett, hogy vajon ki hogy hivja.
Aztan a sajat nevunket meg a becezeset kellett felirni egy papirra, meg hogy ki hogy hiv minket, es a mellettunk levo partnerrel megbeszelni.
Aztan meg kellett egy tablazatot csinalni a csaladunkrol, amiben az volt benne, hogy melyik rokonnak mi a keresztneve. Hihetetlenul unalmas volt, de legalabb mindenki kedves volt. Szoval en Shamifaval beszeltem meg, hogy kit ki hogy hiv, aztan meg felszolitottak mindenkit, aki elmondta, hogy na az o partneret ki hogy hivja.
Egy masik tanarral mas jatek volt. Mindenkinek adtak egy lapot. Kerdesekkel. Talalni kellett egy olyan embert, akire igaz az a kerdes. Pl talalni kellett olyan embert, aki szereti a macskakat, meg olyat aki szereti az ir kajat, meg az idojarast Dublinban. Ehhez fel kellett allni, es mindenkihez odamenni es kerdezgetni, hogy na o vajon ez vagy az.
Aztan egy masik tanarral meg az volt, hogy mondott valami temat, es arrol kellett beszelni egy partnerral valahany percig, aztan mas tema mas ember. Egyszer Emanuellel voltam egyutt, aki sajnos egy szot sem tudott angolul. De nehanyat azert tudott. Pl ismerte azt a szot, hogy cat. Na hat poen, volt, mert gyakorlatilag barmit mondtam vagy kerdeztem, egy ido utan probaltam nagyon egyszerut, nagyon egyszeruen, o csak mosolygott es mutatta, hogy nem erti.
Ja egy masik tanarral volt meg olyan jatek, hogy adtak ontapadot, kettot, egyikre rajzolni valamit amit szeretsz, egyikre valamit, amit nem szeretsz. Aztan magadra kellett ragasztani mindkettot, es akkor kesobb beszelni rola egy mondatot. Minden lany a mellere ragasztotta a cetlit, kiveve Shamifat.
Na szoval itt ez volt, mindenki nagyon kedves volt, de mivel egy szot se tanultam, elmentem a recepciora mondani, hogy valtas van-e. Kiderult, hogy osszesen 2 csoport van. Mondtak, hogy a tanarral beszeljek, akkor hirtelen fel is hivtak(persze tobb tanar is volt, de az egyiket), csak epp nem tudta felvenni.
Mondtak, hogy na akkor masnap jojjek, es ora elott mondjam. De mire odaertem, mar elkezdodott az ora a masik epuletben, aztan jott egy tanar a masik csoportbol, mondta, hogy ne aggodjak, lesz itt csoportvaltas, gondolom lattak, hogy ha tudok veluk beszelni, akkor mar csak jobb lesz nekem a masik csoport. Aztan bementem a masik csoportba, ahol legelsore az tunt fel, hogy mig az elso csoportba mindenki kb 25 eves volt, itt mindenki idosebb. Eletkor alapjan osztottak ketto az embereket? Merult fel. De aztan volt mas is, aki atjott a kezdo csoportbol. Itt azert mar lehetett is 1-2 dolgot tanulni, ha nem is tul sokat, de mindenkepp sokkal jobb, volt mint a masik.
Na itt is voltak mindenfele emberek, pl volt egy lany Teheranbol. De o csak 2x volt, aztan soha tobbe. Folyamatosan cserelodtek az emberek valami miatt, egy ido utan lett egy 60 ev koruli no Belorussziabol.
Ebben a csoportban is sok spanyol volt, pl. volt olyan, hogy 11-bol 6-an. Volt egy ember Algeriabol is. Itt is mindenki nagyon kedves volt. Az elso oran az egyik tanarral cikk volt egyuttesekre, meg hozza kerdesek. Nem irom le melyik oran melyik tanarral mi volt, mert nagyon sok es nem is emlekszem. Az is lehet, hogy nem erdekes. Annyi, hogy volt valami legkondicionalo szeruseg, azt ha meleg volt bekapcsoltak, ha hideg lett, akkor ki. Csak kicsit budos volt, jobban orultem volna, ha az ablakot nyitjak ki. De azt valami miatt sose csinaltak, pedig legalabb az ingyen is lett volna. Illetve talan egyszer volt nyitva. De lehet azert nem szerettek, mert zaj jott be. De a legkondibol meg budos. De azt par nap utan lehet, hogy megszoktam, vagy megszunt, mert nem tunt fel.
Szoval mindennapra lett ez az ora 2-tol 4-ig. Kozben meg jelentkezgettem par allasra, meg elkezdtem lakast is keresni.
Volt az az eredeti fejvadasz, ferfi. Na o egy ido utan nem hivott tobbet. Ez pont azutan volt, amikor egy kerdest 3-szor is elmondott, de meg mindig nem ertettem. Probaltam mindig valami csendes helyet keriteni, de az utcan nem nagyon lehetett, a bevasarlokozpontban meg, ahol a konyvtar is volt(!), mindig szolt a zene. Na aztan nem sokkal ezutan lett egy masik fejvadasz egy masik cegtol, o egy no volt, es legeloszor, akkor hivott, amikor reggel a koliban fekudtem az agyban, nagyon sokara vettem fel, kerdezte is, hogy akkor jo-e most. De aztan kiderult, hogy ezt szinte mindig kerdezi. Na kerdezte, hogy van-e mar valaki, aki foglalkozik az ugyemmel, mondtam, hogy volt egy fejvadasz, aki mar egy ideje nem hiv, meg kulonben is csak 1 allasa lett volna, szoval inkabb jo lenne valaki mas. Es akkor lett o. Onnantol fogva rendszresen hivott. Mondta, hogy na akkor kuldjem mar el neki az oneletrajzot, meg hogy mikre jelentkeztem eddig, nehogy o is elkuldje ugyanoda. Aztan kiderult, hogy nem tudom neki megmondani, mikre jelentkeztem, mert kuldtek emailben visszaigazolast, de neki inkabb a ceg neve kene, az meg nem volt benne, meg kideriteni se volt kedv. Na hogy akkor jo lesz az. Aztan mondta, hogy ezt meg azt kene atirni az oneletrajzban. Vegul kiegeszitodott igy meg ugy. Egyszer, amikor hivott, tobb, mint 20 percig beszeltunk. Annyi volt a lenyeg, hogy elkezdte sorolni az allasokat, melyik ceg, hol van, hogy lehet eljutni oda, mivel foglalkoznak, ertek-e hozza, erdekel-e. Minden erdekelt :) Hat a vicc, az volt, hogy a legelso hivasa utan par nappal, mar irt is emailt, mert epp nem tudott elerni, hogy na akkor leszervezett egy interjut keddre 11-re, remeli, hogy jo! Ez penteken volt. Aztan angol utan hivott is, hogy na akkor ez van, reszletek emailben, kit kell kerni, hogy lehet odajutni, van-e oltony vagy valami.

Aztan jott a hetvege, amikor Kilkenny-be kellett mennem.
Az volt a lenyeg, hogy egy hetre volt foglalas hostelben, de aztan neztem interneten, hogy hova kene menni utana, vagy maradjak-e itt, de kiderult, hogy Dublinban hetvegere egyik hostelben sincs hely.
Azt terveztem, hogy az egyik elhagyatott parkban alszom majd egy satorban, amit nem zarnak le ejszakara.
Ja kozben meg probaltam a hosteltol proof of addresst kerni, hogy lehessen pps szamot szerezni, ami sokmindenhez kell, de mondtak, hogy jaa ok csak akkor adnak, ha min. 2 hetig itt lakok. De hat epp nem volt hetvegere hely, igy pont nem jott volna ossze a ket het.
Aztan amikor konnyes szemmel maszkaltam a varosban, hogy jajj pps sincs, meg aludni se lesz hol, na akkor jott oda 2 gyerek, hogy excuse me, tartanam-e ezt a szatyrot. Na kerdeztem, hogy miert, de kozben mar az egyik inkabb be is nyult a kabatzsebembe, en csak annyit mondtam, hogy he, es kivettem a kezet. Aztan mentem tovabb, egy ido utan lett mogottem egy puffanas, utanamdobtak a palackot, amiben vizet tartottam a taska oldalaban, eszre se vettem, hogy kivettek. Aztan talan kovettek meg egy darabig, aztan nem. A legrosszabb nap ez volt.
(Na most be kell fejeznem, majd folytatom valamikor. Annyit meg azert megirok, hogy kozben mar munka is van, meg lakas is.)

Nincsenek megjegyzések: