2007. november 4.

Mitmivan Dublinban?
2. rész

Na szoval volt ez, hogy nincs hely Dublinban hetvegere hostelekben. Mitkene, mitkene. Elmentem egy helyre, amirol azt irtak, hogy lengyel munkasszallo, 80/het. Na ott mar 90 volt kiirva, de eddig az lett volna a legolcsobb valami. Na de oda lehetetlen volt bejutni! Kopogasra semmi. Az ablakra ki volt rakva egy cetli, rajta az ar, meg hogy tiszta szobak, keressem ezt az embert. Volt egy vezetekes szam, meg egy mobil. Szamtalan alkalommal probaltam hivni mindkettot, sose vette fel senki. Kozben meg a daft.ie-n neztem kiado szobakat. 300 es 400 euro kozott voltak a kicsik, na de a 300 eurosokat rogton lenyultak, telefon es mar nem volt meg. Ja altalaban ugy csinaljak, hogy van valami szar, amit kiadnanak, es ugy tunik, eleg nagy a kereslet, igy megnezi egy csomo ember, aztan majd valasztjak aki szimpatikus. Na meg a legtobb helyen kellett volna munkahelyi referencia, az meg nem volt. Volt, aki anelkul is kiadta volna, csak peldaul az 17km-re volt a kozponttol. Egy ember meg talalkozott velem a kozpontban, es elvitt a varos nagyon deli reszebe kocsival, hogy megmutassa a szobat, abban a hazban, ami a fiae, aki most Amerikaban van. Na ott nagy szoba lett volna 400-er. Na de akkor mar megvolt beszelve az interju, igy mondtam is neki, hogy inkabb attol fugg, mert ha veletlen oda felvesznek, akkor napi 4 ora utazas oda vissza, mert az a munkahely meg Dublintol eszakra van. Volt a hostelben, amit latom veletlenul egyszer kolinak irtam, egy japan lany, aki tudta magyarul azt a szot, hogy palinka meg zako. O varta ott a pps szamot, emiatt mindig behosszabbitotta az ott-tartozkodasat 1 hettel. Mondtam neki, hogy nem lesz hely hetvegere, en lehet hogy videkre megyek, es akkor legalabb varosnezes is. O erre javasolta Kilkennyt, hogy az szep hely. Na akkor lett is az, hogy odamegyek pentekre meg szombatra, aztan meg visszajovok ebbe a hostelbe.
Na aztan ezen a heten lettem figyelmes arra, hogy nem nagyon van meg az utlevel. U de kar! Hat utlevel nelkul pedig nem is lehet csinalni semmit. Pl hostelbe bejelentkezeshez kell, igy nem tudok hetvegen bekerulni a lefoglalt helyre Kilkennyben. Elmentem a Lidl-be, hogy hatha otthagytam tegnap, de ott elegge csodalkoztak, hogy mi. A hostelban is nagyon kerestek meg a konyvtarban is. Meg voltam a nagykovetsegen, de az epp nem volt nyitva. Na hat akkor arra gondoltam, hogy itt mar max. haza lehet menni, de utlevel nelkul haza se lehet menni. Szemelyi vagy barmi az nem volt. Na es akkor, hogy elkuldodne szemelyi vagy elhozna ember, de hat hogy az pentekig meg se erkezik, meg eleve jajj. Hat na jo aztan rajottem, hogy utlevel nelkul semmit se lehet csinalni, legeslegsemmit.
Na de aztan masnap! Akkor mar korabban mentem a nagykovetsegre, nyitva is volt. Es akkor mondtam, hogy nem utlevel, nem, nem, kerdeztek van-e valami fenykepes igazolvany, nem nem. Na jo, de akkor meg elovettek utleveleket! Juhijj, es akkor meg az enyem is ott volt. Mondta az ember, hogy buszon talaltak meg, szoktam-e buszon utazni, mondtam hogy igen. Egy masikkal egyutt talaltak meg, kerdezte, hogy ismerem-e, nem ismertem.
Hat amikor meglett, akkor mar nagyon orultem! Egy jo utlevel! Az mit tud! Az O'Connel Street nevu foutcan maszkaltam ide oda, egy par meteres vonalon mosolyogva orulve, hogy bibi nekem van utlevelem! Ez olyan volt, mint abban a Mr Beanes filmmel, amikor vizes lesz a nadragja, aztan amikor megszarad, akkor azzal probal menozni, hogy neki nem vizes a nadragja.
Szoval utlevel az jo, jo, jo. Akkor hetvegen Kilkennyben voltam, de arrol majd inkabb egy Mitmivan Kilkennyben? cimu bejegyzesben irok.

Vasarnap visszajottem Kilkennybol a hostelbe. Ja kozben mar probaltam keszulni az interjura, peldaul elmentem egy konyvesboltba, es ott olvasgattam. Meg vettem egy konyvet. A hostelben kozben masik szoba, itt mindenki francia volt, akik 5 hetre foglaltak, hogy munkat keresnek. Ja eleg sok munkakereso volt a hostelben.

Kedden reggel 11-re mentem interjura oltonyben. Szerencsere egy busz pont odament, 1 ora kb. Hat az interju nem tartott tul sokaig. Utana fel kellett hivni a fejvadaszt, hogy milyen volt. O mondta, hogy akkor majd beszel veluk es felhiv, hogy mi lett. Fel is hivott. Mondta, hogy nagyon jo lett, akkor majd menni kell megint, ahol a Chief Technical Officerrel kell majd beszelni. Ja az interju vegen azt is megkerdeztek, hogy kell-e nekem vmi engedely, hogy Irorszagban dolgozzak. Mondtam, hogy nem, meg Magyarorszag EU tag.
(innen lesz majd a folytatas, hisz honnan is lenne)

2 megjegyzés:

Unknown írta...

nincs túl sok komment? moderálni kéne !?!!

YoRkE írta...

jaja :D
hát lehet h népszerűsíteni kéne..
nekem mondjuk a honlapomon wan 1 banner ami idemutat :)