2007. november 24.

Mitmivan Dublinban?
4. rész

Haly,

Na szoval annal a hetvegenel maradt abba a dolog, amikor a 2.
Kilkennybe menes volt, es hetfotol meg mar munka.
Na vasarnap este visszajottem Kilkennybol, hamarabb akartam, de vegul
megse. Hat a szoba az nem nagy, de mar nem volt jeee hostelben lakni,
meg amugy is.
Van benne egy agy meg egy szekreny, meg a szekreny oldalanal 3 kis
polc falra rogzitve, meg az ajtora belulrol egy tukor, meg fuggony is
van azert, de csak sotetito, meg par vallfa.
Na es akkor kerdeztem ott az emberektol hogy ja agynemu meg ilyenek,
mondtak hogy akkor azt venni kene, a hostelben annyira hozzaszoktam
mar, hogy eszembe se jutott. Ja de talan ez meg penteken lett
megkerdezve, aztan hetvegen Kilkennyben nezelodtem agynemuket, de nem
vettem semmit. Vegul talan vasarnap vettem 1-2 dolgot, aztan pl hat
mindenbol mas meg rossz meretet vettem, jopar dolgot vissza is vittem
es vettem masikat.
Szoval vasarnap volt az elso sajat szobaban alvas. Aztan szerintem
munkahelyre meg nem mertem a szar biciklivel menni, mert az egyik
fekkar le volt torve, a masik meg nagyon szar. Gyalog fel ora, ut nem
tul izgalmas.
Hat elso nap munkahelyen, adtak egy gepet, meg egy ideiglenes
belepokartyat, ami azota se valtozott, annak a kepe van rajtam, aki
elottem dolgozott a cegnel annal a gepnel, es no.
Ja de elotte meg amikor 9-re bementem, eleg kevesen voltak meg ott,
ideiglenesen mondtak egy helyet, hogy addig ott uljek es varjak.
Na aztan jott egy ido utan a csapatvezeto, aztan adta a gepet, meg
mutatta, hogy miket kene csinalni. Olyat kellett csinalni hogy
teszteseteken vegigmenni, amikkel a tesztelok tesztelik a programot,
hogy megismerjem. O hat az nagyon durva volt. Lepj be ide, kattints
ide, de hat van egy csomo ikon, es azokra hivatkoztak valamilyen
nevvel, en meg persze az alapjan nem ismertem fel az ikont. De
probalkozgattam, kihagytam csomo mindent, meg felirtam, hogy majd
megkerdezem. O hat nagyon durva volt ez az elso nap, akkor azt hittem,
hogy ki fognak rugni, de valahogy nap vegere vilagosabba valtak a
dolgok, miutan egesz nap azzal a ket szoftverrel szarakodtam, ami
foleg van.
Na hat az elso het kb igy ment el, aztan a vegen mar lehet vmi
egyszeru feladatot is adtak, de tobbnyire az volt, hogy nem adtak
semmit en meg csak kattingattam nezelodtem.
Na szoval gyakorlatilag Swords-ben lakom, ami Dublintol eszakra egy
valami, innen Dublin belvarosa 1 ora is van akar.
Aztan Swords-on belul mindenhova menesre elkezdtem azt a nagyon szar
biciklit hasznalni. Egy ido utan rajottem, hogy kene azzal munkahelyre
menni. Mentem is. Lakat nem volt, csak letamasztottam a keriteshez,
amig dolgoztam, aztan mindig ott volt amikor kijottem. Ilyen szar nem
kell senkinek.
Volt olyan hogy bementem a foutcara Swordsben, elkezdett esni az eso,
nem volt kedvem azzal menni, de szerintem talan internet kavezoba
mentem, szoval otthagytam a buszmegalloban, es setaltam a kavezohoz.
Aztan visszamentem es a bicikli ott volt! O hat az egyszeruen
csodalatos volt, hogy barhol ott lehet hagyni, nem kell lakatolassal
szarakodni, nagy szabadsagerzes vagy mi volt.
SZoval erre raszoktam. Lehet hogy valamikor gondoltam ra, hogy veszek
lakatot, de egy ido utan mar nem. Egy ido utan vettem ra villogot hogy
lehessen este is maszkalni. 7 euro volt a legolcsobb, de az meg olyan
szar, hogy beazik. Na ez a villogo lett a veszte. Egyik nap bementem a
JC's be vasarolni, a kerekpar letamasztva a falhoz eros villogoval
villogva. Ez felhivhatta ra a figyelmet, mert nem volt ott mire
kimentem! Hoho! No de egy cseppet sem bantam, szamitottam erre azert
egy kicsit, csak hihetetlen vicces volt mar, hogy sose.
Na akkor megint gyalog kellett jarni a munkahelyre. PErsze el is
kezdtem mindenfele bicikliket nezelodni. Na aztan volt egy hely, ahol
meglattam a versenytrekkinget!
Na hat akkor lenyegeben ez lenne az:
http://www.cyclesuperstore.ie/shop/pc/viewPrd.asp?idcategory=32&idproduct=697
Na de az a bolt a Dublin deli reszeben van, en meg Dublintol eszakra
vagyok egy helyen. Gondoltam a megvasarlasat osszekotom a pps szam
szerzessel!
Ja mert a pps! Szoval pps szamhoz kell lakcimigazolas, amit attol az
embertol kell kerni, aki kiadja a lakast. Na hat vele talalkoztunk is
elso heten, alairni a szerzodest. Aztan ebedidoben odajott a
munkahelyhez, mert mire hazaerek mar tul keso lett volna neki, o meg
Limerick-ben lakik. Oda is adtam 340 eurot az elso 4 hetre. Megint 500
euros volt persze, de o mondta, hogy neki nem baj. Na de aztan a
szerzodesbol csak egy peldany volt, aztan amikor elment, akkor jutott
eszembe, hogy jo lett volna nekem is 1 peldany pps-hez. Ja ugy latszik
itt nem szeretik adni a peldanyt. MErt pl munkaszerzodessel is az
volt, hogy emailban kuldtek, aztan mondtak kozvetiton keresztul, hogy
jo lenne, ha kinyomtatnam, aztan alairva bevinnem hetfon. Volt tobb
mint 8 oldal, de nem voltak azok osszetuzve se sehogy, meg csak az
utolso oldalt kellett alairni, meg eleve poen egy olyan szerzodes, ami
ugy kezdodik, hogy "Dear Peter," . Aztan kesobb nyomtattam meg egyet,
meg mondtam hogy irjak mar ezt is ala, hogy legyen nekem is 1 peldany,
mondjuk nem az irta ala, akinek a neve a papirra volt nyomtatva.
SZoval felhivtam a berletbe ado embert, hogy na peldany vagy valami,
hogy akkor pps. Ja de mondta, hogy o nem igy kell azt o csinalt mar
ilyet, majd elkuld emailben egy levelet, amiben leirja, hogy ott
lakom, meg egy gazszamlat, ami a nevere erkezett, es akkor az jo lesz.
A gazszamlan a neven kivul mindent kisatirozott, es adairta helyette,
hogy szemelyes adatok, kerem hivjanak ezen a szamon. Ja de kozben en
mar tobbszor is mondtam munkahelyen, hogy ekkor meg akkor elmennek
pps-ert de mindig modositani kellett, vagy azert mert nem volt nyitva,
vagy nem volt meg a szerzodes, de aztan amikor vegre megjott a level
az embertol, hogy ott lakom, akkor gondoltam, hogy elmegyek igenyelni,
mert kiderult, hogy van Swords-ben is egy Social Welfare Office, es
akkor ebedszunetben is el lehet menni. Aztan az egyik munkatarsam
mondta, hogy o elvisz o oda inkabb, mondtam neki, hogy a Main Street,
meg a Malahide Road keresztezodesenel van az iroda, gyalog 10 perc
lehet. Na aztan elindultunk, de latom am, hogy a korforgalomnal mar
rossz iranyba megyunk. Mondtam, hogy nem is erre van. Mondta, hogy de.
Azt hittem hogy valami hihetetlen nagy kerulovel akar a Malahide
Roadra jutni. Hat aztan egy ido utan mar a tengerparton mentunk,
ugysem jartam meg arra soha. Neha azert probaltam finoman utalni ra,
hogy szerintem nagyon nem erre van. Aztan beszeltunk kicsit errol. Na
kiderult hogy o azt hitte, hogy Malahide-ra kell menni. Ami egy
telepules Swordstol keletre. Mert Malahide-ban is van Main Street is,
meg Malahide Road is veletlenul. Igy hat egy hatalmas kerulovel es
idoveszteseggel eljutottunk az irodahoz. Na en oda be is mentem.
Ablaknal kerte az ember a cuccokat, aztan kiderult, hogy jaa nekem nem
is ide kell menni, hanem Dublin kozpontba. O hat ez hihetetlen volt,
egy ido utan inkabb vissza is mentem, hogy nem-e elnezte a cimet, vagy
valami, de hat mondta, hogy minden swordsi lakosnak oda kell menni!
Uhuuuuu!
Na majd innen folytatom.

1 megjegyzés:

Manta írta...

Fúú jó sokat kell rohangálnod mindenfele.Tökjó, hogy láttad a tengert, meg az a bicaj is szép!
A legjobbakat kívánom neked meg hogy érezd jól magad! :)
(Ja kRisZti voltam.)